Ketogeen eten

Ja! Ik wil gezonder eten en leven

Ja! Je hebt het besloten: je wilt nu (eindelijk) gezonder gaan eten leven. Omdat je je fitter wilt voelen, omdat je een gezonder lijf wilt ervaren, omdat je dan makkelijker kunt bewegen, omdat je langer van het leven wilt genieten, omdat…. (vul je eigen reden hier in). Alle redenen zijn goed en je wilt gaan starten. Maar…..

Maar….

Je hebt het al zo vaak geprobeerd en kunt het niet volhouden. Het komt nu niet zo goed uit. Hoe doe ik dat met mijn gezin? Zo erg is het toch allemaal niet!? Waar moet je beginnen? Het is te duur. Je hebt geen inspiratie. Wat moet je dan meenemen naar je werk voor lunch? Het is veel te ingewikkeld allemaal!

Ja, ik wil!

Toch blijft je verlangen bestaan en komt het steeds vaker terug. Wanneer ben je klaar voor de échte JA!? Dat is voor iedereen verschillend. Vaak zijn het signalen van je lijf waar je steeds meer last van hebt. Pijntjes, ongemakken, vage klachten of juist heel duidelijke klachten waarvoor geen oorzaak lijkt te zijn. Je wilt echt wel gezonder worden en je zoekt naar een manier die hierbij kan helpen.

Voeding

Je leest vaak dat voeding hierbij helpt. Gezonder eten zorgt voor een gezonder lijf. Maar wat is nou gezond? Daarover is té veel informatie te vinden! Je raakt ervan in de war. Misschien denk je zelfs dat je ‘best gezond’ eet en leeft. Dat maakt het verwarrend. Je probeert iets te veranderen, maar uiteindelijk werkt het niet en val je terug in je oude gewoontes. Vervolgens ervaar je geen verbetering en zo zit je in een vicieuze cirkel.

Veranderen

Om daadwerkelijk iets te veranderen is een hele opgave. Je hersens houden eigenlijk niet van verandering! Het is veiliger om in een bestaande situatie te blijven, dat is bekend en vertrouwd. Zo zijn we als mens nu eenmaal geprogrammeerd. MAAR…. het is zeker mogelijk! Het is mogelijk om je hersens in de JA-stand van verandering te krijgen.

JA-stand hersens

Je hersens voeden zich bij de meeste mensen met glucose als energiebron. Maar ook ketonen kunnen ze goed gebruiken. Eigenlijk nog béter zelfs! Met ketonen als energiebron zijn de hersens veel langer ‘verzadigd’ en alles in je lijf wordt rustiger en je hersens gaan steeds meer in de JA-stand. Dit is wel een proces van een paar dagen tot een paar weken. 

Bewustwording

Het is goed om je te verdiepen in een andere manier van eten die je helpt om gezonder en fitter te worden. Doordat je je hierin verdiept en informatie verzamelt, groeit je bewustwording en motivatie om hiermee aan de slag te gaan. Dit is de eerste, belangrijkste stap! Als je al ‘van alles’ hebt geprobeerd zonder het gewenste resultaat, is het misschien tijd om iets anders te proberen. 

Veranderingsproces

Uiteindelijk gaat het om een (langer durend) proces van verandering van je gedrag en gewoontes. Ook je oude overtuigingen over wat gezond is zullen waarschijnlijk veranderen. Alleen je eigen ervaring telt hierbij, laat dat de leidraad zijn! Niet allerlei wetenschappelijke onderzoeken die allemaal iets anders beweren. Daar raak je alleen maar van in de war. Ga zelf ervaren wat voor jou werkt. 

Meer weten?

Wil je weten wat een cruciale factor is om je hersens in de JA-stand te krijgen? Ben je er klaar voor om dit te ontdekken? Het is een eenvoudige manier, maar wel heel belangrijk! Laat me weten wat jouw struggelingen zijn (geweest) om je voedingsgewoontes te veranderen. Wat heb je zoal gedaan en ervaren? Dan laat ik je weten wat de eerste stap is om in je JA-stand te komen.

Suikervrij Genieten

Doorbreek je Suikerverslaving
Door mee te doen aan Suikervrij Genieten leer je op een eenvoudige en praktische manier hoe je Suiker kunt herkennen en vermijden. Je wordt je er stap voor stap van bewust hoe een gezond voedingspatroon er uit hoort te zien en waarom. Inclusief veel recepten om jou te helpen en inspireren!

Coaching op maat

Persoonlijk maatwerk
In een persoonlijk coachingstraject staat maatwerk voorop. Jouw huidige voedingsgewoontes, wensen en mogelijkheden zijn het uitgangspunt. Waar wil je aan werken? Wat vind jij het belangrijkste? Welk tempo past bij jou? Hoeveel en wat voor soort hulp heb je nodig?